Installatie laadpaal

  • Installatie laadpunt op kantoor of thuis
  • Keuze uit verschillende merken en modellen
  • Eenvoudige bediening
  • Assistentie en onderhoud

Laadbeheer

  • Beheer laadpalen thuis en op het werk
  • Maandelijkse rapportage laadsessies
  • Transparante en duidelijke prijszetting
  • Verschillende tarieven mogelijk per type gebruiker (medewerkers, bezoekers,…)

Veelgestelde vragen

Waar kan ik met de laadpas mijn wagen elektrisch opladen? En waar vind ik de locaties terug?

U kan met uw laadpas uw wagen opladen aan meer dan 50.000 laadpalen in heel Europa. De locaties vindt u terug in de ‘Gabriels Stationsfinder-app’ die u gratis kan downloaden in de App-store of Google Play Store. Geef in de app gewoon via de zoekfunctie de postcode in of zoek op de landkaart naar een laadpaal in uw buurt.

Kan ik in het buitenland laden met mijn laadpas?

Absoluut! In de Benelux zijn de meeste laadpalen toegankelijk met de Gabriëls-Power laadpas. Buiten de Benelux zijn standaard ook al heel wat laadpalen beschikbaar. Wenst u er nog meer te gebruiken buiten de Benelux? Voor een bescheiden jaarlijkse bijdrage van 18 euro krijgt u toegang tot een veel ruimer netwerk van oplaadpunten.

Hoeveel kost een laadpas?

De laadpas is gratis. Er zijn geen maandelijkse of jaarlijkse kosten aan verbonden.

Hoe de laadpas gebruiken?

Koppel uw stekker éérst aan de wagen en scan vervolgens de laadpas aan de laadpaal.

Kan ik met een hybride wagen ook tanken met de laadpas?

Dat kan zeker. Kies dan een hybride laadpas ‘2-in-1’. Daarmee kan u zowel tanken als laden. Deze hybride kaart is gratis, maar enkel beschikbaar voor bedrijven en zelfstandigen.

Hoe verloopt de betaling van de laadsessies?

U ontvangt maandelijks via mail uw factuur met een gedetailleerd overzicht van uw laadsessies. De betaling verloopt via een maandelijkse automatische domiciliëring.

Hoeveel kost een laadsessie?

Dat is afhankelijk van de laadpaal. Om dit exact te weten kan u in de app de locatie openklikken en vervolgens in detail de kosten nagaan. Er kunnen 3 soorten kosten in rekening gebracht worden afhankelijk van hoe de laadpaal geconfigureerd is en waar die zich bevindt: een opstartkost, een prijs per kWh en een prijs per uur

Kan ik zien of de laadpaal waar ik mijn wagen wil opladen beschikbaar is?

Ja, dat kan door in de app te filteren op beschikbare laadpalen. De nieuwere laadpalen zijn hiervoor online live geconnecteerd. Voor sommige oudere modellen van laadpalen is deze informatie helaas niet of nog niet beschikbaar.

Beschikken jullie over trage (AC) en snelle (DC) laders?

Met de laadpas kan u zowel aan een AC- als DC-laadpaal uw wagen opladen. In de app kan u filteren op het type stekker en dus een laadpaal zoeken om snel (DC) of trager (AC) te laden.

Wat is het verschil tussen AC- en DC-laden?

Het verschil tussen AC-laden en DC-laden is de plaats waar het AC-vermogen wordt omgezet, binnen of buiten de auto. In tegenstelling tot AC-laders, zit de converter bij een DC-lader in de lader zelf wat het opladen aanzienlijk versnelt.

Staat er op elk Gabriëls-Power tankstation al een laadpaal?

Helaas nog niet. Wij zijn wel bezig om onze belangrijkste tankstations uit te rusten met ultrasnelle laadpalen. Tegen eind 2022 willen we een 10-tal locaties verspreid over Vlaanderen beschikbaar maken voor ultrasnel laden. We houden u op de hoogte via onze sociale media en de website.

Hoelang duurt een laadbeurt?

Dat is afhankelijk van een aantal factoren zoals:

  • de totale capaciteit van de batterij
  • de huidige lading
  • de oplaadtechnologie van uw voertuig
  • het type laadpaal en het type oplaadkabel
    • Met een AC-lader van 11 kW duurt het 4 tot 6 uur.
    • Met een DC-lader duurt het 15 minuten tot 1 uur.
       

Kan ik Gabriëls-Power ook bij mij thuis een laadpaal laten installeren?

Ja. Wij werken voor de installatie van de laadpalen samen met vaste partners en zijn bovendien zelf CPO (Charge Point Operator). Dat wil zeggen dat we uw laadpaal kunnen beheren tegen heel interessante voorwaarden. 
Als bedrijf kan u daarbij uw laadpaal ook openbaar beschikbaar stellen en hiervoor de kosten doorrekenen aan derden. Werknemers thuis laten gebruikmaken van hun laadpas is eveneens mogelijk. Wij staan in voor alle administratie.

Wat moet ik doen als mijn laadpas niet werkt? En wat bij diefstal of verlies?

Heeft u problemen met uw laadpas? Stuur dan een e-mail naar laadpas@gabriels.be of bel tijdens de kantooruren naar het nummer 053 66 66 66.

Niet gevonden wat u zocht?
Raadpleeg onze FAQ
Nog steeds geen antwoord op uw vraag? Contacteer ons, wij helpen u met plezier verder.